Pages

Wednesday, December 18, 2013

A collector


Assalamualaikum..
Okay oleh kerana saya adalah salah seorang daripada collector itewww, jom kita tengok apa maksud collector tu? Yang ini saya cedok wiktionary

Collector : A person who or thing which collects, or which creates or manages a collection.

Collecting : The hobby of collecting includes seeking, locating, acquiring, organizing, cataloging, displaying, storing and maintaining whatever items are of interest to the individual collector. The scope of collecting is unlimited. "If something exists, somebody somewhere collects them "
(http://en.wikipedia.org/wiki/Collecting)

Tetapi adakah collector adalah satu penyakit? Saya rasa ia akan menjadi penyakit bila wujud obsession dalam setiap benda yang kita kumpul tu, macam... whatever it takes, I must get that items. giteeeww.... then bila dah dapat, tak tahu pula nak buat apa dengan benda tu kan... setakat untuk kepuasan diri sahaja. Boleh baca dengan lebih lanjut dekat bahagian Obsessive-compulsive disorder.

 Oleh kerana saya juga seorang collector, so bukan sahaja saya collect barangan yang boleh di recycle, saya juga ada collect duit syiling lama. Tapi hobi collector ni saya buat saja-saja, tidaklah sampai mengorek dan mencari duit syiling lama, apatah lagi membeli dari pengumpul duit syiling, seperti yang saya kata, saya buat sambil-sambil. Kalau ada, saya simpan, kalau tak ada pun takpe, saya tidaklah mencari dan mengorek. hehehehe... Nanti saya sharekan gambar duit syiling lama saya. Biasa-biasa jer...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...