Pages

Sunday, March 30, 2014

Kotak Mainan daripada Bekas Tupperware.

Assalamualaikum....

Tupperware(bukan brand tupperware tu yer) dekat rumah saya ni sangatlah banyak. Separuh daripadanya en.ed dah pun buang masa kemas dapur lepas renovate dapur dulu... sob...sob..sob... padahal saya dah ada plan nak buat apa dengan tupperware-tupperware tu... huhuhu... Tapi oleh sebab saya ni collector, so tupperware dekat rumah ni menimbun semula.... muahahaha... awal-awal dah inform en.ed, jangan di buang tupperware tu, ada benda saya nak buat... heee.... antaranya inilah.... bekas mainan anak-anak.

Terfikir nak organize cara ni sebab baca dekat blog VANILLAPINK. Cara dia labeling bekas mainan pun menarik. Terima kasih dekat tuan blog sebab share idea yang best ni. Satu lagi sebab panglima besar saya sangatlah suka tonggeng kotak mainan. Oleh sebab semua mainan pun mummy dia dump dalam tu, so bila dia tonggeng tu memang bersepah yang amat... sakit mata tengok mainan kecil-kecil berterabur. Yang best nyer sebelum tonggeng kotak mainan tu, dia minta green light dulu "Mummy, nanti ayash nak kemas balik.". Okey, anak dah cakap gitu, takkan tak bagi pulakkkk. Tu yang boleh came out with this idea. And of course FOC la... hehehe.... i like...

Tupperware yang dah siap dibasuh.


Ta daaaa.... save bajet sangat kan... saya buat letak mainan anak... animals, hot wheel car, puzzle, etc....

Untuk labeling pula, saya menggunakan kad warna hitam. Sebelum ni saya ada buat entry pasal koleksi kad-kad kahwin kan, hehe.. saya recycle kad-kad itula... cuma this time saya pilih kad hari raya yang ntah tahun bila punya.

 First saya potong kertas recycle ikut shape yang saya kehendaki. Then, letak atas kad hitam dan lukis kad ikut shape kertas tadi. Dah siap potong saya pinjam crayon anak saya untuk buat label tu. Saya guna crayon warna grey. <- takde pen warna silver. Crayon anak pun jadilah kan... Lastly, saya tampal guna double sided tape.

Kotak-kotak tupperware yang dah siap labeling.

p/s : Rasa-rasa boleh bertahan berapa lama label tu sebelum di koyak oleh panglima-panglima saya ??? T_T

2 comments:

  1. hehe,,,sy pun biasa anak2 koyakkan label..kena laminate baru bertahan agaknya...hihik

    btw perkongsian yg menarik! =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo yeker fizah... laminate guna sollatape pun boleh kot eh....

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...