Pages

Thursday, December 4, 2014

From a Maxi Dress to a Palazzo Pant

Assalamaualaikum,

Kemalasan melanda di dalam kesibukan. huhu... aduhai... apa kerja pun tak jadi. Tapi dalam tak jadi tu, ada jugakla projek yang dapat disiapkan. hehehe...Maxi dress ni sister in law yang bagi. Baju zaman anak dara kekdahnya. Dah tak muat, so dia pass down dekat saya sebab anak dara dia pun tak muat... hohoho... Tapi saya bukan jenis yang pakai dress... susah nak breastfeed panglima saya kalau pakai dress. Nak sedekah tak sampai hati, sebab terdapat lubang pada kain chiffon dia ni. Lubang terkena iron panas.

Jadinya kita make over saja lah maxi dress ni. Moreover dah lama saya nak beli palazzo pant, tapi tak terbeli-beli sampai sekarang. Sebab harga palazzo pant ni kalau dekat nilai paling murah RM28. Dapat buat satu ni pun dah alhamdulillah. Boleh buat basahan dekat rumah.


Maxi dress iteww.. bulatan merah di mana baju berlubang terkena iron.

Tetaskan dahulu bahagian lapisan baju chiffon dan juga zip. 
Zip boleh reuse. So kita simpan.

Rupa bentuk kain yang sudah di tetas dan dipotong. 
Tetas juga bahagian tengah kain untuk bukaan seluar 

Next pasangkan getah seluar. Saya guna getah seluar yang nipis.

Ta daaaa at zero cost. My first Palazzo pant.

p/s : I'm not a professional tailor. I admit that. heeeee

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...