Pages

Monday, February 29, 2016

DIY Diapers Cake

Assalamualaikum,
Lamanyer saya bercuti-cuti dari menulis blog kan... hehe... Okay first entry untuk 2016... fuh... dah masuk Mac baru nak buat entry, ampunkan saya..... hehe....okaylah, saya nak share diapers cake yang saya buat untuk biras saya. Memula macam tak confident je nak buat. Kot nampak buruks... Tapi once dah sampai ke tangan tuannya, baru tengok je tuannya dah kata, apa ni? macam kek je?? huhu... So berjayalah kiranya kan... :p


Diapers cake yang sudah siap. Moh ler kita tengok cara-cara membuatnya... 



1. Ambil kotak potong segi empat tepat dan balutkan dengan wrapper untuk dijadikan tapak diaper cake. Boleh juga guna Card board. Yang penting dia keras dan bila diangkat, tak lembik.



2. Ambil card board potong segiempat tepat juga kemudian bentukkan bulat dan balut tuala di sekeliling card board tersebut. In this case saya guna kotak cake sebab ketebalannya just nice. Diameter bulatan bergantung kepada kepanjangan segi empat, terpulang kepada anda, jika mahukan diameter bulatan yang besar, potong segiempat tepat panjang sedikit. Kemudian ambil surat khabar, atau kertas lama, sumbat masuk dalam kotak tersebut.



3.  Kemudian, dengan menggunakan gam biasa, letakkan gam di tengah-tengah tapak diaper cake tadi. 



4. Ambil tuala yang sudah di bentuk bulatan tadi dan letak di tengah-tengah tapak. Tekan-tekan lebihan surat khabar ke dasar tapak, supaya gam memegang kuat tuala tadi.


5. Ambil card board potong bulat untuk dijadikan penutup bahagian atas cakeIn this case saya guna card board baby cutlery, guna kotak kek pun boleh sebab tidak tebal.


6. Last but not least, ambil handkerchief dan balut penutup bulat tadi. Susun barang-barang lain di sekeliling tapak dan di atas diaper cake. Akhir sekali, jangan lupa letak riben untuk memeriahkan suasana... hehe... Terpulanglah pada kreativiti masing-masing.


Pandangan sisi sebelah kiri


 Pandangan sisi sebelah kanan

Diapers Cake yang sudah siap di balut. Saya tak nak balut sebenarnya. Tapi en.ed insist to wrap it up. Sebab nampak kosong dia kata kalau bagi cenggitu jer..


Diapers Cake consist of :
1 mittens, 1 booties, 1 snow cap
1 towel
1 Handkerchief
1 socks
1 cutlery set.

Jangan tanya saya kenapa takde baju or seluar. Sebenarnyer saya terlupa nak beli. Pagi nak buat baru teringat. tapi tak sempat dah, sebab pagi tu lepas breakfast memang terus nak balik bagi ke tuannya.... sob...sob....


p/s : Sebab dulu-dulu masa deliver, berangan nak dapat diapers cake sebenarnya. Dapat bagi orang pun jadilah kan... :)


2 comments:

  1. Lamanyer bcuti...bru ni ada khaba brita ye..cantik dan comel..blh buat bisnes dah ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuti malas sha... he he... business?? In shaa Allah kalau Ada rezeki.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...