Pages

Sunday, January 12, 2014

My spicy spice space

Assalamualaikum..

Hari ini saya nak cerita pasal space untuk spice saya dengan menggunakan prinsip recycle, diy dan everything has it's place. Oleh sebab tuan rumah sangat rajin attend majlis-majlis kahwin kawan-kawan dan sekitar taman perumahan, so bekas spice saya adalah free of charge. Hasil daripada goodie-goodie bag yang saya dapat sepanjang menghadirkan diri ke majlis-majlis kahwin. Save bajet, tak perlu nak membeli bekas-bekas rempah.. I like benda-benda free macam ini. hehehe...

My spice area

Tempat bekas-bekas spice ini saya letak dekat bahagian belakang stove. Supaya senang nak capai masa nak memasak. Sebelah kanan sekali tu adalah bekas untuk letak sudu yang digunakan untuk mengambil rempah-rempah yang ada. Antara rempah-rempah yang ada adalah, garam, gula, aji, serbuk kunyit, black pepper, lada sulah dan juga stok ayam. Abaikan kaler penutup bekas yang dah hitam-hitam itu. Nama pun benda free, ada yang berkualiti, ada yang kurang berkualiti. Tapi don't worry, sebab bahagian dalam tak terjejas langsung.



p/s : Tak dapat nak tunjuk gambar kitchen cabinet, sebab tak buat pun lagi. It's a 10 years project kan... slow-slow kita mendaki.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...